Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2010

Η Θεσσαλονίκη των σχεδόν 50.000.000


ένα παράδειγμα & μια ιδέα! 

Η Ελλάδα δεν είναι η μόνη χώρα που δοκιμάστηκε οικονομικά. Δεν είναι η μόνη διεφθαρμένη χώρα, δεν είναι η μόνη χώρα που έχει υψηλή ανεργία. Πολλές φορές οι δοκιμασμένες λύσεις στο εξωτερικό, σε συνδυασμό με την προσαρμογή στην ελληνική πραγματικότητα, είναι η ενδεδειγμένη λύση.


Χαρακτηριστικό παράδειγμα η πόλη της Σαραγόσα στην Ισπανία (5η πόλη της Ισπανίας, πληθυσμός 650.000). Πριν από περίπου μία δεκαετία, η τοπική κυβέρνηση της Αραγωνίας, θέλοντας να αντιμετωπίσει το σοβαρό πρόβλημα ανεργίας που θα δημιουργούσε στην πόλη η μετακίνηση των εργοστασίων της OPEL/SEAT σε άλλες χώρες, δημιούργησε σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, την κεντρική κυβέρνηση, αλλά και ιδρύματα όπως το τοπικό πανεπιστήμιο και το Μ.Ι.Τ. το PLAZA (Platforma Logistica Zarazoza), ένα σύστημα διεθνούς εμπορευματικής διακίνησης που εξελίχθηκε στο μεγαλύτερο κέντρο εφοδιασμού (Logistics Hub) στην Ευρώπη.


Η σύλληψη της αρχικής ιδέας ξεκίνησε από την ανάγκη για οικονομική ανάπτυξη , και βασίστηκε σε 2 βασικά συμπεράσματα. Η Σαραγόσα βρίσκεται στο κέντρο περίπου 3 χωρών (Πορτογαλία,Ισπανία,Γαλλία) και σε ακτίνα 350 χλμ κατοικούν περίπου 20.000.000 άνθρωποι. Με την συγκεκριμένη δράση η Σαραγόσα οδηγήθηκε στον δρόμο της οικονομικής ανάπτυξης, φιλοξένησε την Expo του 2008, και αποτελεί πλέον πρότυπο αναπτυξιακής πολιτικής. 

Μελετώντας τη Σαραγόσα σ᾽ένα εκπαιδευτικό ταξίδι δεν μπόρεσα να αποφύγω τη σύγκριση με τη Θεσσαλονίκη. Η Θεσσαλονίκη αποτελεί το κέντρο μιας ακτίνας 500 χιλιομέτρων στην οποία υπάρχουν 9 χώρες και κατοικούν σχεδόν 50.000.000 άνθρωποι. Αποτελεί σημείο στο οποίο ενώνονται η Εγνατία οδός, η ΠΑθΕ, διεθνείς οδικοί άξονες και το οποίο συνδυάζει μεγάλους σταθμούς και στις 3 μορφές μεταφοράς προϊόντων (ξηρά, θάλασσα, αέρας). Επιπλέον, είναι μία από τις μεγαλύτερες πανεπιστημιουπόλεις της Ευρώπης, με 3 μεγάλα ιδρύματα (ΑΠΘ, ΑΤΕΙΘ, Παν. Μακεδονίας). Η στρατηγική θέση του λιμανιού της αποτελεί μία από τις πλησιέστερες διόδους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της ηπειρωτικής Ευρώπης προς τη Μαύρη Θάλασσα και τη διώρυγα του Σουέζ.

Η Θεσσαλονίκη έχει τις δυνατότητες, αλλά όχι και τις προϋποθέσεις. Πρέπει να αξιοποιήσουμε τα πλεονεκτήματα μας. Να φτιάξουμε υποδομές. Να λύσουμε τα προβλήματα. Ας μην ξεχνάμε “τα προβλήματα μας έχουν δημιουργηθεί από ανθρώπους, συνεπώς μπορούν και να λυθούν από ανθρώπους. Κανένα πρόβλημα της ανθρώπινης φύσης δεν είναι πέρα από τον άνθρωπο.” Συνεπώς, χρειαζόμαστε ανθρώπους με ιδέες, γνώση και θέληση να διεκδικήσουν και να δημιουργήσουν μια άλλη Θεσσαλονίκη. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου